” از بین بردن تخم سوسک، کار ساده ای نیست و در اصل، یکی ‌از سخت ترین مراحل در پروسه دفع سوسک‌ ‌از خانه، به شمار می رود. تخم‌ها همانند سوسک ‌ها متحرک نیستند همچنین کپسول محافظی دارند که آن ها را نسبت به سموم شیمیایی، مقاوم می کند. به همین دلیل روش هایی که در کشتن انواع سوسک‌های بالغ مورد استفاده قرار می گیرد بر روی تخم‌هایشان، موثر نخواهد بود. برای این کار نیازمند استفاده از روش های ویژه ای هستیم که در این مقاله به آن ها اشاره شده است. “

راه های از بین بردن تخم سوسک چیست؟

کشتن تخم های سوسک، کار آسانی نیست. سوسک های بالغ، بدون محافظ هستند و به راحتی در معرض سموم قرار می گیرند، ولی تخم ها، دارای پوششی هستند که از آن ها محافظت می کند. تخم ها مانند سوسک‌های بالغ، متحرک نیستند، البته به استثنای زمانی که توسط سوسک ماده حمل می شوند؛ بنابراین شما قادر به پیش بینی رفتار و فعالیت های آن ها نخواهید بود؛ به عنوان مثال شما نمی توانید منتظر این باشید که هنگام شب، آن ها برای یافتن غذا بیرون بیایند.از بین بردن سوسک

دلیل مقاومت بالای تخم سوسک در برابر سموم

کپسول های تخم سوسک، از پروتئین ضخیم و سخت ساخته شده اند که نوعی پوسته بوده و کاملا غیر قابل نفوذ می باشند. بسیاری از سموم کنترل آفات، قادر به نفوذ به این پوسته نیستند. شما معمولا مجبور هستید منتظر بمانید تا سوسک ها از تخم ها خارج شوند و سپس اقدام به کشتن آن ها بکنید. در کل پوسته محافظتی تخم ها در اغلب حشرات وجود دارد و یکی از بزرگترین مشکلات در مبارزه با تهاجم آفات محسوب می شود. مخصوصاً در آفتی مانند شپش، اهمیت از بین بردن تخم ها قبل از هچ شدن آن ها، دو چندان می شود

از بین بردن تخم سوسک

از بین بردن تخم سوسک، فرایندی سه مرحله‌ای است که به تفصیل در ادامه توضیح داده شده است.

۱. کشتن سوسک های بالغ:

از بین بردن تخم سوسک، به تنهایی برای دفع سوسک از محیط کافی نیست.

اگر شما تمامی تخم سوسک های موجود در خانه را از بین ببرید ولی نتوانید از شر سوسک های بالغ خلاص شوید، مطمئن باشید که سوسک های بالغ، دوباره تولید مثل خواهند کرد. از این طریق هرگز نمی توانید آلودگی را تحت کنترل قرار دهید. باید سم را در مکان هایی که سوسک ها پنهان می شوند، اسپری کنید؛ مانند داخل کابینت ها، پشت لوازم خانه، اطراف لوله های موجود در زیر سینک ظرفشویی و دستشویی و حمام، داخل دیوارها، پشت پایه ها، داخل مسیرهای سیم کشی و مبلمان.
محصول کنترل آفات مورد نظر خود را اعمال کنید و اجازه دهید تا تاثیر کرده و سوسک های بالغ را بکشد. سپس می توانید به سراغ مرحله بعدی بروید.

مکان های مناسب برای استفاده از سم دفع آفات

۲. از بین بردن تخم سوسک:

این مرحله می تواند به همراه مرحله سوم انجام بگیرد، ولی ممکن است شما مایل باشید دو مرحله را به طور جداگانه انجام دهید. تخم‌های ‌سوسک را در مکان هایی که احتمال دارد پنهان شوند، جست و جو کنید. از محصولات قابل رسوب یا ژله ای استفاده کنید تا بتوانید سوسک های نوزاد را نیز کشته یا نابارور کنید. در صورت مشاهده کپسول تخم‌ها، آن ها را پاکسازی کنید. پس از جمع آوری و پاکسازی تخم‌ها، برای نابودی قطعی تخم سوسک، آن ها را به سطل زباله ای که بیرون از خانه قرار دارد انتقال دهید.

دلیل انجام این کار این است که تخم ها را تا جایی که می توانید، از خانه دورتر کنید.
اگر این کار را انجام ندهید، هنگامی که سوسک ها از تخم ها خارج شوند، ممکن است دوباره راه ورود به خانه هایتان را پیدا کنند. بهترین راه از بین بردن سوسک ها این است که ابتدا تخم ها را دور بریزید و سپس، از یکی از روش های زیر، برای کشتن تخم‌ها استفاده کنید.

* له کردن تخم سوسک:

له کردن، روشی برای از بین بردن تخم سوسک

این عمل، قطعاً باید بیرون ‌از خانه انجام شود، چون ممکن است برخی سوسک‌های نوزاد، زنده بمانند و یا بدن مرده آن ها به عنوان یک ماده غذایی جدید، سوسک‌های دیگر را جذب کند. با این حال، اگر شما با یک آلودگی شدید مواجه باشید، له کردن سوسک‌ها نیز می تواند روشی موثر برای از بین بردن سوسک‌ها باشد.

 

* سوزاندن سوسک‌ها:

این کار را بیرون از خانه انجام دهید، ولی به یاد داشته باشید که این روش برای سوسک ها بسیار آزار دهنده است.

* استفاده از اسپری:

از یک اسپری حشر کش مناسب برای کشتن سوسک ها استفاده کنید.

* از بین بردن تخم سوسک با اسید بوریک:

شما می توانید از پودر اسید بوریک برای از بین بردن تخم سوسک استفاده کنید یا با استفاده از محلول اسید بوریک، سوسک ها را از بین ببرید.

* شکر و جوش شیرین:

در اطراف خانه، محلول شکر و جوش شیرین قرار دهید و یا به صورت اسپری، بر روی سوسک‌ها بپاشید.

* از بین بردن سوسک با تنظیم کننده رشد حشرات:

محصولات “تنظیم کننده رشد حشرات” را روی سوسک ها، اسپری نمایید. این روش باعث می شود تخم ها سریع تر از زمان طبیعی، هچ شوند. به عبارت دیگر، باعث نارس شدن تخم می شود. این محصولات به صورت مایع بوده و به راحتی در شکاف ها، ترک ها و فضاهای کوچک و کم عرض اعمال می شوند.

۳. جلوگیری از ورود و دسترسی سوسک‌ها به منابع:

اگر در خانه شما سوسک‌های بالغ وجود نداشته باشند، ‌تخم‌ ‌سوسک نیز وجود نخواهد داشت. در واقع جلوگیری ‌از ورود ‌سوسک به خانه معادل از بین بردن تخم سوسک در خانه است.

روش های جلوگیری از ورود سوسک به خانه

۱. غذای خود را در طول شب بیرون قرار ندهید و تمام ذرات باقی مانده غذا را تمیز کنید. اگر غذا، روی زمین و یا روی هر سطح دیگری ریخت، سریعاً تمیز کنید. این کار به از بین رفتن سوسک‌ها ‌از گرسنگی می انجامد.

جلوگیری از دسترسی آفات به مواد غذایی

۲. اطمینان حاصل کنید که بخش زیرین درب خانه، پوشش مناسبی داشته باشد.

۳. مناطق اطراف لوله ها را مهر و موم کنید.

۴. درزگیری را فراموش نکنید.
تمام شکاف ها و ترک ها، به ویژه شکاف های اطراف درها، پنجره ها و زیر زمین را پوشش دهید.

۵. سطوح را به طور منظم جارو و تمیز کنید.
این کار در از بین بردن سوسک ها بسیار مؤثر است.

۶. از بی نظمی و نامرتب بودن خانه پرهیز کنید.

۷. داخل یا اطراف سینک ظرفشویی را در طول شب خیس باقی نگذارید.
ظرف آب حیوانات خانگی را خالی کنید.

در طول شب داخل یا اطراف سینک ظرفشویی آب قرار ندهید

۸. هر گونه نشتی، که می تواند سبب ایجاد رطوبت باشد را رفع کنید.

سوسک‌ها به راحتی و با سرعت بالایی که دارند، در تمام خانه می چرخند؛ بنابراین اگر شما در آپارتمان زندگی کنید، هرچند شما بهداشت خانه را رعایت کنید، در صورت وجود سوسک‌ در خانه همسایه ها، این موجودات موذی، راه ورود به خانه شما را نیز خواهند یافت. از بین بردن تخم سوسک کار آسانی نیست، ولی موفقیت در این کار، به معنی کوتاه شدن چرخه زندگی سوسک ها و دفع آلودگی سوسک برای همیشه است.

سم قوی ضد سوسک ریپلزال، در سریع تر شدن پروسه نابودی سوسک‌ها به شما کمک خواهد کرد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

چرخه زندگی سوسک های خانگی
سیکل زندگی سوسک های خانگی

مشاهده سوسک ها در خانه به یک امر عادی تبدیل شده است. انواع مختلفی از سوسک ها وجود دارد و می توانند مدت زمان زیادی در خانه شما زندگی کنند. سیکل زندگی سوسک ها بسته به گونه آن ها…

همه چیز در مورد تخم سوسک
همه چیز در مورد تخم سوسک

دیدن یک یا دو سوسک در خانه ممکن است چندان نگران کننده نباشد، ولی یافتن تخم های آن ها نشان قطعی تهاجم سوسک ها است. سوسک ماده، کپسول های تخم را تولید می کند که…

نقش سوسک در ایجاد حملات آسم
نقش سوسک در ایجاد حملات آسم

دلایل زیادی برای ابتلاء به بیماری های تنفسی وجود دارد. یکی از بیماری های شایع تنفسی، آسم است که بر اثر آلرژی، عفونت و یا آلودگی ایجاد می شود. شاید فکرش را هم نکنید اما سوسک ها …

سفارش سم از طریق: