” نابودی انواع گونه های سوسک را، می توان طی یک هفته انجام داد. برای این کار، با استفاده از روش های ساده ای مثل طعمه گذاری با سم سوسک کش خانگی، نظافت محیط خانه و مسدود کردن راه های ورود سوسک‌ها به خانه، امکان پذیر است. “

اگر به دنبال چگونگی نابودی‌ سوسک‌ ها و خلاص شدن از شر آن ها هستید، این مقاله دقیقاً آن چیزی است که به دنبالش می گردید! با انجام توصیه های ذکر شده می توانید تعداد زیادی از سوسک ها را در عرض ۷ روز نابود کنید و با تکرار این راهکار ها، ظرف بازه زمانی کوتاه، برای همیشه از شر این آفات ناخوانده خلاص خواهید شد. قبل از آن که به سراغ توصیه ها برویم، بهتر است کمی به بررسی حقایقی راجع به سوسک های خانگی بپردازیم.

افزایش روند نابودی سوسک با شناسایی آن ها

در حال حاضر بیش از ۳۰۰۰ گونه شناخته شده سوسک، در جهان وجود دارد. چهار گونه از آن ها به عنوان آفات خانگی شناخته می شوند.
این ۴ گونه سوسک عبارتند از:

  • سوسک آلمانی
    این گونه سوسک با عنوان شایعترین گونه سوسک، در صدر جدول سوسک های خانگی قرار گرفته است.
  • سوسک آمریکایی
  • سوسک قهوه ای نواری
  • سوسک آسیایی یا شرقی

سوسک آلمانی شایع ترین گونه سوسک خانگی در جهان

<<< کابینت، پشت وسایل خانه، سطل های زباله، درزها و شکاف ها، مکان های مهم اختفای سوسک در خانه هستند >>>

البته فکر نکنید که این چهار گونه سوسک، تنها سوسک هایی هستند که به عنوان آفت شناخته می شوند؛ به عنوان مثال سوسک چوب نیز، نوع دیگری از سوسک هایی است که، جزء آفت رده بندی می شوند. حتی اگر شما کاملاً با گونه دیگری از سوسک ها مواجه باشید، اطلاعات، روش های مبارزه و راه حل های موجود در این مقاله برای رهایی از شر تمام گونه های سوسک کارساز و مؤثر است.

از بین بردن سوسک در هفت مرحله آسان

برای نابودی همیشگی سوسک ها، فقط دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

یک. استفاده از طعمه های تخصصی سوسک کش

هر چه تعداد بیشتری طعمه سوسک در اطراف خانه قرار دهید، تاثیر گذاری طعمه ها بیشتر می شود و سوسک های بیشتری خواهید کشت. با استفاده از موادی که سوسک ها به خوردنشان علاقه دارند، طعمه ها را بسازید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید. برای مثال برای کنترل سوسک های آلمانی با طعمه، از طعمه های ژله ای استفاده کنید.

دو. استفاده از اسید بوریک و گرد سیلیس

در مسیرهای پر رفت و آمد سوسک ها، پودر اسید بوریک بریزید. به جای اسید بوریک از گرد سیلیس یا همان پودر دیاتومه نیز، می توانید استفاده کنید.
همچنین می توانید چند طعمه کشنده سوسک با ترکیب اسید بوریک بسازید.

سه. قرار دادن طعمه های سوسک کش در مکان های اختفای سوسک

سعی کنید طعمه ها را بیشتر در مکان هایی که سوسک ها پنهان می شوند قرار دهید.
این مکان ها عبارتند از:

  • داخل کابینت ها
  • پشت اجاق گاز
  • پشت یخچال و فریزر
  • سطل های زباله
  • درز و شکاف

نابودی سوسک ها با طعمه های سمی

 

چهار. استفاده از اسید بوریک در سطل زباله برای نابودی سوسک

هر شب، داخل سطل زباله اسید بوریک بریزید.
بهتر است در سطل را باز بگذارید تا سوسک ها به داخل سطل رفته و از اسید بوریک تغذیه کنند. این کار سبب از بین رفتن تعداد زیادی از سوسک ها، در طول شب می شود.

پنج. استفاده از اسید بوریک در ترک و شکاف ها

همان طور که گفتیم، سوسک ها در درز و شکاف موجود در دیوارها پنهان می شوند.
ریختن مواد سوسک کش از جمله اسید بوریک، در این درز و ترک ها روشی مؤثر برای نابودی سوسک ها است. برای دست یابی به بهترین نتیجه، اطمینان حاصل کنید که اسید داخل تمام ترک ها، درزهای ریز و درشت دیوار و کف خانه نفوذ کرده باشد.

شش. رعایت نظافت خانه

خانه خود را تمیز نگه داشته و هر شب باقی مانده غذاها را از خانه خارج کنید.
هیچ ظرف کثیف نشسته ای را داخل سینک ظرف شویی باقی نگذارید. زیرا حتی مقدار بسیار کمی از مواد غذایی، سوسک ها را به سمت خود جذب می کند. تمیز کردن خانه، یکی از اولین و مهمترین اقدامات برای خلاصی از شر هرگونه آفت خانگی به ویژه مورچه، موش و سوسک است.

رعایت نظافت آشپزخانه نقش مهمی در فرآیند نابودی‌ سوسک‌ ها دارد

 

هفت. تکرار عملیات نابودی سوسک

همچنان به استفاده از طعمه های سوسک کش، اسید بوریک و پاکسازی خانه ادامه دهید تا زمانی که به طور کلی سوسک ها را نابود کنید.

تا هفت روز منتظر بمانید!

هفت روز پس از شروع عملیات انهدام سوسک ها، کم کم سوسک های مرده را در اطراف خواهید دید؛ پس صبور باشید. در نهایت اگر مواظب باشید که هیچ سوسکی از بیرون به داخل خانه راه پیدا نکند و راه های نفوذی آن ها را به خانه مسدود کنید؛ برای همیشه از شر این موجودات خلاص خواهید شد.
ریشه کن سازی کامل سوسک ها چندین ماه طول می کشد.

خلاصه ای کلی برای ریشه کن کردن سوسک ها

راه حل هایی که در بالا ذکر شدند، روش هایی هستند که اکثر افراد با استفاده از آن ها به نتایج دلخواه رسیده اند. در این قسمت مروری سریع و کلی خواهیم داشت بر نکاتی که، اگر در کنار روش های بالا انجام شوند؛ نتیجه بهتری حاصل می کنند. البته قبل از آن باید خاطر نشان کرد، این روش ها در مراحل اولیه تهاجمات سوسک ها کار ساز هستند یا در صورتی که بخواهید به عنوان روش هایی پیشگیرانه آن ها را به کار ببندید، جوابگو خواهند بود. در غیر این صورت، بهترین راه خلاصی سریع و بی دردسر از شر سوسک ها، استفاده از سم استاندارد و فوق العاده مؤثر سوسک کش ریپلزال است. این سم نه تنها می توانند کلیه گونه های سوسک را از بین ببرد؛ بلکه تمامی تخم های سوسک را قبل از هچ شدن نیز نابود می کند.

نابودی سوسک ها در هفت روز و هفت مرحله

 

بررسی اقدامات هفت روز برای نابودی سوسک

  1. با یک یا دو روش، کار را شروع کنید.
  2. نتایج را بررسی کنید.
    نوع ماده سمی یا دیگر روش هایی که به کار برده اید، مکان ها و زمان استفاده از آن ها را در یک برگه یادداشت و نگهداری کنید. هرگونه اطلاعات دیگر، مانند میزان مصرف آفت کش ها، در صورت که از آفت کش استفاده کرده اید و همچنین مشاهدات مربوطه را یادداشت کنید. هرچه تعداد یادداشت ها و توجه شما به موارد ذکر شده بیشتر باشد، رسیدن به نتیجه دلخواهتان نیز سریع تر و آسان تر خواهد بود.
  3. پس از یک ماه، آلودگی مورد نظر را بررسی کنید؛ که آیا جمعیت سوسک ها کاهش یافته، بدتر شده یا همچنان به همان میزان است؟
  4. اگر تعداد سوسک ها کاهش نیافته بود، محصول و روش مورد استفاده را تغییر دهید.
  5. اما اگر تعداد آن ها کاهش یافته بود، همین بررسی های خود را ماه بعد نیز انجام دهید.
  6. در نهایت، این کار را تا زمانی ادامه دهید که تمام سوسک ها از بین بروند.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

نابودی تخم سوسک
نابودی تخم سوسک برای ممانعت از هجوم سوسک

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره عوارض ناشی از مصرف کردن سهوی و غیر عامدانه تخم سوسک مطالبی را ارائه دهیم. همچنین به بررسی راهکارهایی جهت جلوگیری از هجوم سوسک ها از طریق نابودی تخم سوسک نیز می پردازیم. توصیه می کنیم برای آشنا شدن هر چه بیشتر با این موضوعات و آگاهی […]

اثر نور بر سوسک
بررسی اثر نور بر سوسک ها

آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟ | ۴ روش مؤثر برای حذف سوسک فقط کافی است یک سوسک را در خانه ببینید، همین یک سوسک آرامش را از شما سلب خواهد نمود. آنها موجوداتی مزاحم و منعطف هستند و بعد از تهاجم به یک فضا، کنترل و پاک‌سازی آنها از محیط کار بسیار سختی خواهد بود. […]

علائم وجود سوسک درخانه
علائم وجود سوسک در خانه

سوسک‌ ها موجودات مزاحمی هستند که نه فقط، وجود‌ آن ها به تنهایی مشکل ساز است و می توانند باعث آلوده کردن محیط خانه‌ شوند بلکه سوسک ها، ناقل بیماری های باکتریایی و ویروسی خطرناکی هستند که می توانند کشنده هم باشند. در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد […]

دلایل جذب سوسک به خانه شما
دلایل جذب سوسک به خانه شما

این آفات دوست دارند داخل خانه ها به همراه انسان ها زندگی کنند. زیرا بدین طریق در مکانی گرم بوده، از شکارچیان در امان مانده و به راحتی به آب و غذا دسترسی خواهند داشت.

سفارش سم از طریق: