سوسک ها باعث آلوده شدن غذاها و ایجاد آلرژی و آسم می شوند. آن ها همچنین باکتری های ایجاد کننده بیماری را حمل می کنند. زمانی که تعدادی از سوسک ها وارد خانه می شوند، مبارزه سختی در پیش خواهید داشت؛ زیرا نرخ تولید مثل سوسک ها بسیار زیاد است. نحوه تخمگذاری سوسک ها در کپسول محافظ نیز شرایط را برای افزایش جمعیت آن ها فراهم کرده است.

تولید مثل سوسک ها

عادات تولید مثلی سوسک، تقریباً در تمام گونه ها یکسان است. بنابراین، اگر می خواهید تولید مثل و تخمگذاری سوسک ها را متوقف کنید، در این مقاله، نکات مورد نیاز شما بیان شده است.

۱. سوسک ها به طور کلی مناطق گرم، مرطوب و تاریک را ترجیح می دهند. مناطقی که در خانه های شما باعث جذب سوسک می شود عبارتند از:

  • زیرزمین
  • زیر سینک ظرفشویی
  • داخل و زیر کابینت ها
  • هرجایی که لوله ها نشتی داشته باشند

این مکان ها دارای مناسب ترین شرایط برای تولید مثل سوسک ها هستند.

تولید مثل سوسک ها در نقاط گرم، مرطوب و تاریک افزایش می یابد

۲. سوسک ها معمولاً در خارج از خانه، در مناطقی که بتوانند نیازهای غذایی خود را برطرف کنند، تولید مثل می کنند. مانند سطل های زباله، کانال های فاضلاب و جاهایی که دارای تعداد زیادی کاغذ و جعبه و پلاستیک باشد. بنابراین، اگر می خواهید از تخمگذاری و تولید مثل سوسک ها در محل زندگی خود جلوگیری کنید، کلید کار، “نظافت” است. اطمینان حاصل کنید که در اطراف شما تعداد انبوهی کاغذ یا جعبه وجود نداشته باشد.

<<< نظافت و تمیز کردن خانه، کلید اصلی در کاهش تعداد سوسک ها می باشد >>>

۳. برخی سوسک ها نیز، مانند موریانه ها به چوب علاقه زیادی دارند.
از آنجایی که چوب ها مرطوب و مساعد هستند، سوسک هایی که در جستجوی مکان مناسبی برای تولید مثل می باشند، جذب این چوب ها می شوند.

۴. سوسک ها به صورت گروهی در اطراف حرکت می کنند.
آن ها به گروه های کوچک یکسان تقسیم می شوند تا بتوانند در محوطه دلخواهشان جای بگیرند. با این حال، اگر فضا، به اندازه کافی بزرگ باشد، همه با هم در آن جا زندگی می کنند.

بررسی تولید مثل در انواع سوسک های شایع خانگی

سوسک آلمانی

سوسک آلمانی، کوتاهترین طول عمر را در بین سه نژاد دیگر دارد.
این سوسک ها فقط بیست هفته عمر می کنند. هرچند، سوسک آلمانی، این طول عمر کوتاه خود را با سرعت بالای رسیدن به بلوغ، جبران می کنند. برخلاف گونه های دیگر سوسک، سوسک های آلمانی می توانند تولید مثل را تنها چند هفته پس از هچ شدن آغاز نمایند. در حقیقت، یک سوسک آلمانی ماده می تواند در طول عمر خود، ۳۵۰۰۰ سوسک تولید نماید. این تعداد، خیلی بیشتر از تعدادی است که می‌تواند یک خانه را مورد تهاجم قرار دهد.

سوسک آمریکایی

سوسک آمریکایی، با رنگ خرمایی یا بلوطی شناخته می شود و از سه گونه دیگر بزرگتر است.
محل زندگی و تولید مثل این گونه سوسک ها، فاضلاب است، که این امر، سوسک های آمریکایی را به ناقلان باکتری ها و میکروب ها تبدیل می کند و باید نگران انتقال بیماری از طریق سوسک ها بود. یک سوسک آمریکایی می تواند به مدت ۳۰ ماه زندگی کند. تخمگذاری سوسک آمریکایی از ۱۵ ماهگی شروع می شود. سوسک ماده آمریکایی در دوره اوج تولید مثلی خود، در هر بار تولید مثل، ۲ کپسول تخم تولید می کند؛ که هر کپسول، شامل ۱۶ تخم می باشد. سپس تخم ها پس از ۶ تا هشت هفته هچ خواهند شد.
سوسک آمریکایی ماده در طول زندگی خود می تواند تا ۱۵۰ سوسک تولید کند.

سوسک آمریکایی یکی از شایع ترین سوسک های خانگی جهان - تولید مثل سوسک آمریکایی

سوسک شرقی

این سوسک تا ۲.۵ سانتیمتر می تواند رشد کند و رنگ آن قهوه ای تیره تا سیاه است.
سوسک های شرقی می توانند بین ۳۴ تا ۱۸۹ روز زنده بمانند. طی دوره اوج تولید مثلی خود، یک سوسک شرقی ماده می تواند در هر بار تولید مثل، ۸ کپسول تخم تولید کند، که هر کپسول، دارای ۱۶ تخم می باشد. سوسک ماده بعد از حمل این کپسول ها به مدت ۵ روز و ۱۲ ساعت، آن ها را در جای گرمی قرار می دهد.

سوسک قهوه ای نواری

این سوسک به واسطه دو نوار قهوه ای که در کنار بدنش کشیده شده است، شناخته می شود.
برخلاف دیگر سوسک ها، سوسک قهوه ای نواری، پرواز می کند و مناطق خشک را برای زندگی و تولید مثل، ترجیح می دهد. سوسک ماده می‌تواند تا ۴۵ هفته زندگی کند و کپسول های تخم را تا ۳۰ ساعت قبل از تخم گذاری، حمل کند و سپس آن ها را در مناطقی دور از دسترس قرار بدهد. هر کپسول، دارای ۱۳ تخم می باشد.
این سوسک طی زندگی خود می تواند ۱۴ کپسول تخم تولید نماید.

کنترل عادات تولید مثل سوسک ها

در حال حاضر، برای کنترل تولید مثل سوسک ها و جلوگیری از رشد جمعیت آن ها، راه حل های مختلفی وجود دارد.

  • عدم دسترسی به مواد غذایی
    ابتدا باید مطمئن شوید که سوسک ها به راحتی به مواد غذایی دسترسی ندارند.
  • عدم نگهداری طولانی مدت زباله در خانه
    در خانه، هرگز غذا و ظروف کثیف را در دسترس قرار ندهید و به طور مرتب، زباله ها را بیرون از خانه قرار دهید.
  • تمیز نگهداشتن سطوح
    با استفاده از محصولات مختلف و مناسب، تمام سطوح را تمیز نگه دارید.

با کاهش منابع غذایی تولید مثل سوسک ها را محدود کنید

راه دوم کنترل جمعیت آن ها، از بین بردن سوسک ها به وسیله تله های مختلف است. اما، برای رسیدن به یک نتیجه دلخواه در زمان کمتر، استفاده از سم قوی ضد سوسک ریپلزال، مناسبترین روش می باشد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

چرخه زندگی سوسک های خانگی
سیکل زندگی سوسک های خانگی

مشاهده سوسک ها در خانه به یک امر عادی تبدیل شده است. انواع مختلفی از سوسک ها وجود دارد و می توانند مدت زمان زیادی در خانه شما زندگی کنند. سیکل زندگی سوسک ها بسته به گونه آن ها…

همه چیز در مورد تخم سوسک
همه چیز در مورد تخم سوسک

دیدن یک یا دو سوسک در خانه ممکن است چندان نگران کننده نباشد، ولی یافتن تخم های آن ها نشان قطعی تهاجم سوسک ها است. سوسک ماده، کپسول های تخم را تولید می کند که…

راه های از بین بردن تخم سوسک
راه های از بین بردن تخم سوسک

از بین بردن تخم های سوسک، کار ساده ای نیست و در اصل، یکی از کارهای سخت، در پروسه از بین بردن سوسک ها، کشتن و از بین بردن تخم های سوسک است. چون آن ها همانند سوسک ها…

نقش سوسک در ایجاد حملات آسم
نقش سوسک در ایجاد حملات آسم

دلایل زیادی برای ابتلاء به بیماری های تنفسی وجود دارد. یکی از بیماری های شایع تنفسی، آسم است که بر اثر آلرژی، عفونت و یا آلودگی ایجاد می شود. شاید فکرش را هم نکنید اما سوسک ها …

سفارش سم از طریق: