” سوسک ها انواع مختلفی دارند. هر یک از گونه های سوسک رفتار و ویژگی های خاصی از خود بروز می دهند. سوسک های آمریکایی یکی از گونه های شایع سوسک خانه ها هستند. این سوسک های بزرگ، زندگی در مکان های تاریک، مرطوب و گرم را ترجیح می دهند و در هر نقطه ای از خانه به دنبال کشف غذا هستند. “

شناسایی و از بین بردن سوسک ها

بیشتر افراد، در صورت مشاهده یک سوسک، قادر به شناخت نوع آن نیستند. همین عدم شناخت گونه سوسک، سبب می شود؛ در رابطه با محل لانه سازی یا مخفیگاه سوسک ها یا روند تولید مثلی آن ها،هیچ گونه اطلاعی نداشته باشیم. ندانستن محل مخفیگاه و عادات سوسک ها دلیل شکست بسیاری از اقدامات مبارزه ای علیه آفت سوسک است. پس شناخت گونه سوسک ها اولین قدم برای از بین بردن سریع و آسان این موجودات است و به شما کمک خواهد کرد تا بهترین روش مبارزه ای مناسب با گونه سوسک را انتخاب کنید.

در این مقاله سعی شده موارد مهم در رابطه با سوسک آمریکایی آورده شوند.

این موارد عبارتند از:

  1. خصوصیات ظاهری
  2. تولید مثل
  3. رفتار
  4. علائم آلودگی

یکی از شایع ترین سوسک های خانگی یعنی، سوسک آمریکایی معرفی و به شکلی مختصر توضیح داده شود.

مشخصات ظاهری سوسک آمریکایی

اندازه:
سوسک های آمریکایی بالغ می توانند به طولی بیشتر از پنج سانتی متر برسند.

مشخصات ظاهری سوسک آمریکایی

رنگ:
سوسک آمریکایی بالغ به رنگ قهوه ای مایل به قرمز دیده می شوند.
ناحیه پشت سر این سوسک ها با یک نوار زرد رنگ، مشخص شده است.

توانایی پرواز:
بال های سوسک‌های آمریکایی در دوره بلوغ شروع به رشد می کند.
بنابراین هر دو جنس نر و ماده سوسک آمریکایی قادر به پرواز در فواصل کوتاه هستند.

فرآیند تولید مثل در سوسک آمریکایی

سوسک های ماده برای محافظت از تخم های خود، پوششی خاص تولید می کنند. این پوشش تولید شده، کپسولی شکل است و به آن غلاف گفته می شود. کپسول، تخم های سوسک را در بر می گیرد. پس از تشکیل کپسول، سوسک ماده آن را در مکانی گرم و مرطوب قرار می دهد. هر کپسول سوسک آمریکایی معمولا حاوی ۱۶ تخم است. پوشش محافظی که تخم ها را احاطه کرده آن ها را از آسیب های احتمالی حفظ می کند.

این پوشش سبب می شود، از بین بردن تخم سوسک، کار دشواری باشد اما سم حرفه ای سوسک کش ریپلزال، حتی با وجود این پوسته ی محافظ، می تواند کلیه تخم ها را ریشه کن کرده و در از بین بردن سوسک ها بی نظیر عمل کند.

پس از این که تخم های سوسک هچ شدند، لاروهای کوچک از داخل پوشش کپسولی خارج می شوند.

در طی مراحل رشد، سوسک ها چندین بار پوست اندازی می کنند. در صورت فراهم بودن شرایط ایده آل زندگی از جمله دسترسی به منابع غذایی کافی، سوسک های آمریکایی در عرض ۱۵ روز به بلوغ می رسند.

رفتار سوسک‌ آمریکایی چگونه است؟

سوسک های آمریکایی به طور معمول خارج از خانه ها، در محیط باز زندگی  می کنند. آن ها مناطق گرم و مرطوب مانند زیر گل ها، گلدان ها، محل های دارای کودهای گیاهی و گل آلود را ترجیح می دهند. در مناطقی که سوسک آمریکایی به وفور دیده می شود، مردم این سوسک ها را “آفات درخت” نیز می نامند، زیرا این سوسک های آمریکایی، اغلب داخل و روی درختان زندگی می کنند.

راه های ورود سوسک آمریکایی به خانه

<<< چوب، خزه، قارچ و حشرات کوچک، برای سوسک آمریکایی فرقی ندارد؛ اگر این سوسک گرسنه باشند، همه را می خورند >>>

یکی دیگر از مکان هایی که سوسک های آمریکایی به وفور در آن یافت می شوند، کانال های فاضلاب است. این گونه از سوسک ها، فاضلاب ها را برای زندگی ترجیح می دهند؛ چون نه تنها این مکان ها همیشه گرم و مرطوب اند، بلکه فضولات یا همان کود نیز به فراوانی در آن ها یافت می شود.

سوسک های آمریکایی چه می خورند؟

در خارج از خانه، سوسک های آمریکایی از برگ ها، ذرات کوچک چوب، قارچ ها و خزه ها تغذیه می کنند.
آن ها همچنین می توانند حشرات کوچک را نیز تغذیه بخورند.

 سوسک آمریکایی با طولی بیش از ۵ سانتی متر، یکی از بزرگترین سوسک های خانگی است!

در داخل خانه، سوسک‌های آمریکایی به طور مداوم در جست و جوی مواد غذایی هستند. آن ها همواره در زیر لوازم خانه، داخل مجاری فاضلاب خانگی، داخل کابینت ها و سطوح آشپزخانه به دنبال غذا هستند. هر خرده ای از مواد غذایی که در این مکان ها باقی مانده باشد؛ یک وعده غذایی برای این سوسک ها به حساب می آید.

غذای حیوانات خانگی هم، یک منبع غذایی سهل الوصول برای سوسک ها است.
چون اکثراً این غذاها، حتی در طول شب هم، بدون درپوش در محیط خانه باقی می ماند.

در شرایط آب و هوایی نامساعد، سوسک ها به خانه های شما هجوم می آورند. این حشرات موذی، برای یافتن غذا و آب، از طریق قسمت پایینی درب ها، پنجره ها و پارکینگ ها وارد خانه ها می شوند. سوسک های آمریکایی پس از ورود به خانه ها اغلب به حمام، آشپزخانه و زیرزمین می روند.

علائم آلودگی سوسک‌های آمریکایی چیست؟

دیدن سوسک هایی در حال فرار یا مشاهده تخم ها و فضولات سوسک ها در گوشه و کنار خانه، مهم ترین نشانه ها و علائم آلودگی سوسک هستند. بوی بد ناشی از سوسک ها نیز، یکی دیگر از علائمی است که می تواند نشان دهنده وجود جمع کثیری سوسک، در خانه باشد.

مشاهده سوسک در خانه

در صورت وجود آلودگی سوسک در خانه، ساکنین خانه به احتمال زیاد با این حشرات فعال، رو به رو می شوند. سوسک های آمریکایی بسیار سریع حرکت می کنند و معمولاً به سمت مکان های تاریک می دوند. این سوسک ها در صورتی که احساس خطر کنند و یا در حین فرار، می توانند بال بزنند و خود را از منطقه خطر دور کنند.

مشاهده کپسول های تخم سوسک

کپسول های تخم سوسک های آمریکایی حدود ۳۸ میلی متر، طول دارند. این کپسول ها، دارای رنگ های تیره قهوه ای مایل به قرمز یا مایل به سیاه هستند. ساکنین خانه معمولاً این کپسول ها را در زیر زمین، حمام و آشپزخانه پیدا می کنند. کپسول های تخم را به راحتی می توانید در پشت کابینت ها و لوازم خانگی پیدا کنید. سوسک های آمریکایی اغلب، کپسول های تخم خود را پشت وسایلی که به روی هم انباشته شده باشند، قرار می دهند.

 

تخم سوسک آمریکایی

استنشاق بوی تولید شده از سوسک

سوسک ها یک ماده شیمیایی به نام ” فرومون تجمعی” تولید می کنند. بوی این ماده شیمیایی باعث می شود، سوسک ها در کنار هم به صورت گروهی، تجمع یابند. برخی افراد از این بوی فرومون ها به عنوان “بویی ناخوشایند” یاد می کنند. هنگامی که جمعیت سوسک ها افزایش یابد، افرادی که دارای  بویایی قوی و حساسی باشند، متوجه این بو خواهند شد.

مشاهده فضولات سوسک ها

سوسک آمریکایی فضولاتش را در مکان های تاریکی که رفت و آمد دارد، دفع می کند.

مکان هایی که احتمال وجود فضله سوسک در آن زیاد است در ادامه نام برده شده‌اند:

  • زیرزمین
  • انباری
  • پشت یخچال
  • پشت اجاق گاز
  • پشت بخاری
  • اطراف رادیاتور ها
  • پارکینگ خانه

مدفوع سوسک های آمریکایی اندازه کوچکی دارند، به طوری که گاهی اوقات آن ها را با فضولات موش ها اشتباه می گیرند. مدفوع سوسک آمریکایی، دارای برجستگی و انتهای صاف است، ولی مدفوع موش دارای انتهای نوک تیز است. از آن جایی که موش ها از طریق لیسیدن، بدن خود را تمیز می کنند، مدفوع آن ها اغلب دارای پرزهای ریز می باشد و از این طریق می توان، فضولات سوسک و موش را از یکدیگر تشخیص داد.

 

 

 

 

نظر خود را بنویسید

نابودی تخم سوسک
نابودی تخم سوسک برای ممانعت از هجوم سوسک

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره عوارض ناشی از مصرف کردن سهوی و غیر عامدانه تخم سوسک مطالبی را ارائه دهیم. همچنین به بررسی راهکارهایی جهت جلوگیری از هجوم سوسک ها از طریق نابودی تخم سوسک نیز می پردازیم. توصیه می کنیم برای آشنا شدن هر چه بیشتر با این موضوعات و آگاهی […]

اثر نور بر سوسک
بررسی اثر نور بر سوسک ها

آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟ | ۴ روش مؤثر برای حذف سوسک فقط کافی است یک سوسک را در خانه ببینید، همین یک سوسک آرامش را از شما سلب خواهد نمود. آنها موجوداتی مزاحم و منعطف هستند و بعد از تهاجم به یک فضا، کنترل و پاک‌سازی آنها از محیط کار بسیار سختی خواهد بود. […]

علائم وجود سوسک درخانه
علائم وجود سوسک در خانه

سوسک‌ ها موجودات مزاحمی هستند که نه فقط، وجود‌ آن ها به تنهایی مشکل ساز است و می توانند باعث آلوده کردن محیط خانه‌ شوند بلکه سوسک ها، ناقل بیماری های باکتریایی و ویروسی خطرناکی هستند که می توانند کشنده هم باشند. در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد […]

دلایل جذب سوسک به خانه شما
دلایل جذب سوسک به خانه شما

این آفات دوست دارند داخل خانه ها به همراه انسان ها زندگی کنند. زیرا بدین طریق در مکانی گرم بوده، از شکارچیان در امان مانده و به راحتی به آب و غذا دسترسی خواهند داشت.

سفارش سم از طریق: