آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟ | ۴ روش مؤثر برای حذف سوسک

فقط کافی است یک سوسک را در خانه ببینید، همین یک سوسک آرامش را از شما سلب خواهد نمود. آنها موجوداتی مزاحم و منعطف هستند و بعد از تهاجم به یک فضا، کنترل و پاک‌سازی آنها از محیط کار بسیار سختی خواهد بود. اما اگر بدانید سوسک‌ها جذب چه چیزهایی می‌شوند، می‌توانید خانه‌تان را از تهاجم سوسک‌ها در امان نگه دارید و برای انجام هر تدبیر پیشگیرانه ای آرامش خاطر بیشتری به دست آورید. در این مقاله به بررسی اثر نور بر سوسک ها می پردازیم.

از آنجا که افسانه‌های زیادی درباره جذب سوسک‌ها وجود دارد، باید بدانید که نگرانی شما بی‌مورد است و آنها ناخواسته به خانه‌تان جذب نمی‌شوند.

آیا سوسک‌ها نور را دوست دارند؟

نظرات متفاوتی درباره ارتباط و اثر نور بر سوسک وجود دارد. اما در نهایت بیشتر آنها از نور نمی‌ترسند. سوسک‌ها عموماً به مکان‌های با نور کم و رطوبت زیاد تمایل دارند. زیرا برای زنده ماندن نیازمند رطوبت بالا هستند. با این حال، برخی گونه‌ها واقعاً به سمت نور جذب می‌شوند. به علت فعالیت شبانه سوسک‌ها، تشخیص نوع آن‌ها ممکن است مشکل باشد. به مکان و زمان مشاهده آنها توجه کنید. بسیاری از آنها را می‌توانید روی صفحه تلویزیون یا کنار پنجره‌ها پیدا کنید و برخی از آنها ترجیح می‌دهند در لوله‌ها یا دریچه‌های باز جمع شوند.

تمایل به نور در برخی از گونه های سوسک بیشتر است

از آنجایی که در برخی مواقع نور سوسک‌ها را جذب نمی‌کند، نیازی به نگرانی از تاریک نگه‌داشتن اتاق‌های تاریک یا کم‌نور نیست. در واقع تاریکی فقط یک مکان امن برای جمع شدن آنها فراهم می‌کند. شما می‌توانید چراغ‌های خانه خود را به روش معمول استفاده کنید، حتی اگر سوسک‌ها در محیط حاضر باشند. کلید رهایی از سوسک‌ها، رعایت عادات و شناسایی مکان‌هایی است که آنها از آنجا می‌آیندو نه بررسی اثر نور بر سوسک!

رابطه اثر نور بر سوسک و شب زیستی آنها چیست؟

به دلیل اینکه سوسک‌ها بیشتر در شب فعال هستند حضور آنها در این زمان بیشتر دیده می‌شود. موجودات شبانه برنامه‌های متفاوتی دارند. وقتی شما برای خواب آماده می‌شوید، آنها بیدار می‌شوند و در اطراف حرکت می‌کنند. به همین دلیل، حمله سوسک‌ها می‌تواند بدون هشدار قبلی به سرعت افزایش یابد. ممکن است غالباً سوسک‌ها را نبینید، زیرا آنها تمایل دارند در تاریکی حرکت کنند. اما احتمال دارد در روشنایی نیز با آنها مواجه شوید.

اگر متوجه شدید که در خانه‌تان سوسک وجود دارد، نگران نباشید. اما روشن نگه‌داشتن چراغ اتاقتان نیز اثری بر عدم ورود سوسک ها به اتاق شما ندارد.  باید تمرکز خود را بر روی روش‌های دیگری که می‌توانید با استفاده از آنها از سوسک‌ها خلاص شوید، معطوف کنید. قبل از انتخاب روش‌های مناسب برای جلوگیری از آنها، اولین قدم باید شناسایی محل زندگی سوسک‌ها باشد. این کار معمولاً ناراحت‌کننده است، اما زمانی که علت وجود آنها را بفهمید، قادر خواهید بود آنها را متوقف کنید.

آیا با توجه به اثر نور بر سوسک روشن نگه‌داشتن چراغ‌ها در زمان مقابله با سوسک کار درستی است؟

با توجه به اطلاعات فوق، متوجه شده‌اید که سوسک‌ها جذب نور نمی‌شوند؛ بنابراین، نیازی به نگرانی از جمع‌شدن آنها در فضاهای روشن نیست. روشن نگه‌داشتن خانه می‌تواند بخشی از استراتژی پیشگیرانه شما باشد. دور نگه‌داشتن سوسک‌ها از نواحی اصلی خانه، قراردادن تله‌ها یا استفاده از اسپری‌ها در تاریکی می‌توانند راهکاری برای از بین بردن آنها باشد. اگرچه سوسک‌ها از نور دور می‌مانند، اما همچنان می‌توانند در تاریکی زنده بمانند. این کار به کاهش ناراحتی ناشی از دیدن آنها کمک می‌کند، اما برای کاملاً خلاص‌شدن از آنها نیاز به اقدامات بیشتری دارید.

تنها سودمندی نگه‌داشتن چراغ‌های روشن در ساعات بیداری، این است که شما هوشیار می‌شوید و پس از کاهش نور، آرامش می‌یابید. این به شما برنامه‌ریزی زمانی برای مقابله با سوسک را می‌دهد. همچنین، اگر سوسک خارج از خانه نیز وجود داشته باشد، می‌توانید این نکات را در نظر بگیرید. تنها به این خاطر که سوسک‌ها در خارج خانه مخفی شده‌اند، نمی‌توان نتیجه گرفت که آنها به داخل خانه ورود نخواهند کرد.

عدم اثر نور بر ممانعت از ورود سوسک ها به خانه

چرا سوسک‌ها در نور پراکنده می‌شوند؟

شناخت سوسک‌ها از لحاظ تکاملی نیز برای ما اهمیت دارد. این موجودات شبانه در نور پراکنده حضور می‌یابند، زیرا در مقابل شکارچیان آسیب پذیر هستند. ممکن است فکر کنید که این زمان مناسبی برای کشتن یا خلاص شدن از آنها است، اما سوسک‌ها وقتی احساس خطر می‌کنند، می‌توانند بسیار سریع حرکت کنند. آنها برای محافظت از خودشان پراکنده می‌شوند و کنترل هم‌زمان آنها بسیار سخت است؛ بنابراین استفاده از این روش توصیه نمی‌شود؛ زیرا احتمالاً هنوز تعداد زیادی از آنها در تاریکی زندگی می‌کنند و به صورت پراکنده در حال حرکت هستند.

روش‌های خلاص شدن از شر سوسک‌ها

احتمالاً دیدن سوسک‌ها برای شما ناراحت کننده است، اما با استفاده از مواد دافع قوی یا مواد شیمیایی غیرسمی برای انسان و سایر حیوانات، به راحتی می‌توانید از آنها خلاص شوید. اگر نمی‌خواهید با پاک‌سازی سوسک‌های مرده مواجه شوید، می‌توانید تله‌ راه‌اندازی کنید یا با تماس با متخصصین نسبت به حذف سوسک اقدام کنید.

علاوه بر این، اسپری‌های مخصوص کشتن سوسک‌ها نیز وجود دارند که می‌توانید در درب‌ها، پنجره‌ها و نقاط ورودی استفاده کنید. اگر علاقه‌ای به استفاده از مواد شیمیایی ندارید، می‌توانید از روغن‌های مخصوص استفاده کنید. برخی از روغن‌های مخصوص وجود دارند که سوسک‌ها نمی‌توانند در برابر آنها مقاومت کنند.

اگر هنوز هیچ سوسکی را ندیده‌اید، اما احساس می‌کنید که در خانه‌تان تعداد زیادی سوسک وجود دارد، یک راهکار مفید می‌تواند روشن کردن چراغ‌قوه در مناطق کم نور خانه باشد که به طور معمول نور طبیعی کمی دریافت می‌کنند. این کار برای سوسک‌ها آزاردهنده خواهد بود و آنها ناگزیر خواهند شد به حرکت درآیند تا شما بتوانید مکان آنها را شناسایی کنید.

نتیجه پایانی

نگرانی‌های شما مرتبط با حضور سوسک‌ها در خانه را با هر روشی را می‌توانید به طور مؤثر حل کنید. اکنون که پاسخی برای سؤال “آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟” و نحوه عملکرد آنها را دارید، می‌توانید یک قدم جلوتر برداشته و اقدامات لازم را انجام دهید. بسیاری از افراد به دلایل منطقی با دیدن حضور یک سوسک در خانه نگران می‌شوند، زیرا آنها می‌توانند به سرعت تکثیر یابند. با اینکه سوسک‌ها منعطف و هوشمند هستند، اما استفاده از روش‌هایی که ذکر شدند، به شما امکان می‌دهند به صورت هدفمند و با اطمینان بیشتری، در منزلتان راحت باشید.

 

نظر خود را بنویسید

نابودی تخم سوسک
نابودی تخم سوسک برای ممانعت از هجوم سوسک

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره عوارض ناشی از مصرف کردن سهوی و غیر عامدانه تخم سوسک مطالبی را ارائه دهیم. همچنین به بررسی راهکارهایی جهت جلوگیری از هجوم سوسک ها از طریق نابودی تخم سوسک نیز می پردازیم. توصیه می کنیم برای آشنا شدن هر چه بیشتر با این موضوعات و آگاهی […]

علائم وجود سوسک درخانه
علائم وجود سوسک در خانه

سوسک‌ ها موجودات مزاحمی هستند که نه فقط، وجود‌ آن ها به تنهایی مشکل ساز است و می توانند باعث آلوده کردن محیط خانه‌ شوند بلکه سوسک ها، ناقل بیماری های باکتریایی و ویروسی خطرناکی هستند که می توانند کشنده هم باشند. در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد […]

دلایل جذب سوسک به خانه شما
دلایل جذب سوسک به خانه شما

این آفات دوست دارند داخل خانه ها به همراه انسان ها زندگی کنند. زیرا بدین طریق در مکانی گرم بوده، از شکارچیان در امان مانده و به راحتی به آب و غذا دسترسی خواهند داشت.

چگونه سوسک کش خانگی بسازیم
چگونه سوسک کش خانگی بسازیم؟

در صورتی که مخالف استفاده از سموم شیمیایی از بین برنده آفات هستید؛ می توانید با استفاده از موادی که به راحتی در هر خانه ای پیدا می شوند، سم سوسک کش خودتان را بسازید.

سفارش سم از طریق: