در این مقاله لیست کاملی از مشکلات و بیماری های ناشی از سوسک ها ارائه شده است. با نگاهی سریع و اجمالی به این لیست، به دلیل اهمیت حفظ خانه و خانواده تان از این آفات پی خواهید برد.

” سوسک ها حشرات بسیار آلوده ای هستند که به شدت سلامت انسان ها را تهدید می کنند. این حشرات مزاحم، قادرند پاتوژن های بیماری زایی را که در درون یا روی بدنشان حمل می کنند، از طریق تنفس، تماس یا خورده شدن به بدن انسان منتقل کنند. بنابراین خلاصی هر چه سریع تر از شر سوسک ها، برای حفظ سلامت انسان ها اهمیت بسزایی دارد. “

سوسک حمام تهدیدی برای سلامت انسان

سوسک ها تهدید بزرگی برای سلامتی انسان ها هستند که در خانه های ما پناه گرفته اند. هرگونه آلودگی که به واسطه سوسک ها این ناقلین آلودگی به خانه شما وارد شود، می تواند روی سلامتی تمامی اعضای خانه تأثیر بگذارد. وجود سوسک و تخم سوسک در خانه نه تنها آرامش شما را از بین می برد، بلکه سبب بروز مشکلات سلامتی زیادی می شود.

 

مشکلات ناشی از سوسک

هر موقع که در مورد سوسک ها فکر می کنیم، اولین تصاویری در ذهنمان مجسم می شود، مکان هایی بسیار آلوده، حشرات چندش آور، فضولات و میکروب ها و بهداشت ضعیف است. اما همیشه وجود سوسک ها دلیل بر این نیست که محیطی آلوده است و آن ها را در مکان های تمیز هم می توان پیدا کرد.

دانستن این که سوسک ها چگونه حشراتی هستند؟ از کجا منشا می یابند؟ چگونه می توان در اسرع وقت به پیشگیری و یا مبارزه با این حشرات موذی اقدام کنید؟ از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین برای این که بتوانید از مناسبترین روش های نابودی سوسک ها استفاده کنید ضروری است که از خطرات بهداشتی و بیماری های ناشی از سوسک ها، آگاهی داشته باشید.

 آیا می دانستید بیماری خطرناکی مثل “فلج اطفال”، ممکن است به واسطه سوسک ها به انسان منتقل شود؟! 

لیست مشکلات و بیماری های ناشی از سوسک

۱ . آسم و آلرژی ها ناشی از سوسک حمام

سوسک ها و تخم های آن می توانند محرک های قوی برای آلرژی و آسم باشند. پیدا کردن نشانه هایی از قبیل بزاق، مدفوع و قسمت هایی از بدن سوسک در منزل، نشان می دهند که سوسک ها خانه شما را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب کرده اند. پروتئین های موجود در این فضولات باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شوند.

این واکنش های آلرژیک عبارتند از:

>> سرفه

>> تب

>> تهوع

>> گرفتگی بینی

>> عفونت سینوس و گلو درد

>> عفونت گوش

>> خارش و جوش پوست

>> خستگی و درد در مفاصل و ماهیچه ها

 

مشکلات ناشی از سوسک

<<< سوسک ها و تخم های آن می توانند محرک های قوی برای آلرژی و آسم باشند >>>

۲. بیماری های ناشی از سوسک:

سالمونلا

یک مسئله ترسناک در مورد سوسک ها این است که، آن ها می توانند بیماری های جدی مانند سالمونلا را انتقال و شیوع دهند. سالمونلا می تواند تب تیفوئیدی، التهاب معده و روده و اسهال شدیدی که منجر به اسهال خونی می شود، به وجود بیاورد.
بله سوسک ها واقعا می توانند تا این حد خطرناک باشند.

انتقال بیماری فلج اطفال از سوسک

ویروس پولیومیلیت (Poliomyelitis) را که عامل ایجاد کننده بیماری جدی به نام ” فلج اطفال ” است نیز، می تواند از طریق سوسک ها به انسان منتقل شود.

ای_کولای 

ای-کولای یک باکتری خطرناک است که علت اصلی و جدی مسمومیت های غذایی به شمار می آید.

این باکتری خطرناک نیز به راحتی از طریق سوسک ها حمل می شود.
با این حساب، مسمومیت غذایی یک از رایجترین مشکلات ناشی از سوسک است.

 سوسک ها را دست کم نگیرید! بیماری هایی که سوسک ها انتقال می دهند، می تواند انسان را از پای در آورد 

انتقال عامل بیماری زای انتروکوکوس از سوسک

انتروکوکوس یا استرپتوکوک نوعی باکتری است، که ممکن است در روده باشد. ولی عوارض ناشی از آن، اغلب در سایر بخش های بدن مشاهده می شود. از جمله عوارض خطرناک این باکتری می توان به بیماری مننژیت اشاره کرد. انتروکوکوس و عفونت ها دیگر می توانند از طریق آلودگی های روی بدن سوسک ها، وارد دستگاه گوارش انسان ها شود. این مسئله به خوبی می تواند، دلیل اهمیت کنترل جمعیت سوسک ها و جلوگیری از انتشار بیماری های ناشی از سوسک را، آشکار کند.

به این منظور برای این که در کمترین زمان ممکن از شر سوسک ها خلاص شوید و از بیماری های خطرناکی که از طریق این حشرات منتقل می شود در امان بمانید، می توانید از سم سوسک کش حرفه ای و تضمینی ریپلزال استفاده کنید. سم پاشی خانه با این سموم هیچ گونه عوارضی برای سلامتی انسان ها ندارد. به علاوه قبل از گسترش جمعیت سوسک ها، خود حشرات و تخم هایشان را نیز از بین می برد.

انگل های گوارشی ناشی از سوسک حمام

 

بیماری های ناشی از سوسک

انگل های گوارشی مختلفی می توانند از طریق سوسک ها به انسان منتقل شوند.

برخی از انواع این انگل های عبارتند از:

  1. کرم سوزنی (pinworm)
  2. کرم نواری (tapeworm)
  3. کرم قلاب دار (hookworm)
  4. کرم حلقوی (Roundworm)

ابتلاء به این کرم ها برای انسان بسیار خطرناک است؛ زیرا تشخیص آن ها کار دشواری است.

سوسک ها می توانند ناقل پاتوژن های ایجاد کننده بیماری ذات الریه یا همان التهاب ریه و حصبه باشند.

<< سوسک ها را نابود کنید؛ قبل از آن که آن ها باعث نابودی شما شوند >>

این خطرات بهداشتی و سلامتی را نمی توان نادیده گرفت زیرا مشکلات ناشی از سوسک حمام می تواند بسیار جدی باشد.
از این رو، پیشگیری از تهاجم سوسک ها اولین کاری است که باید انجام داده شود.

بیماری هایی ناشی از سوسک ها چگونه به انسان منتقل می شوند؟

پاسخ به این سوال که “راه های انتقال بیماری از سوسک” چیست؟ می تواند برای پیشگیری از این بیماری ها، بسیار کمک کننده باشد.

تنفس:

اگر شما حتی ذره ای از هوای آلوده شده به پروتئین های ناشی از مدفوع و بزاق سوسک ها را تنفس کنید، دچار آلودگی و عفونت می شوید.

تماس:

اگر شما هر ماده ای که آغشته به استفراغ، مدفوع یا بزاق سوسک باشد را لمس کنید و سپس دست آلوده خود را به چشم، بینی یا دهان خود بزنید، باکتری ها از دست شما به بدنتان انتقال می یابند و به تدریج شما را بیمار می کنند.

تغذیه:

تغذیه یکی دیگر از راه های انتقال بیماری از سوسک به انسان است.
همانند شیوع عفونت در روش تماس، اگر شما غذایی را که سوسک ها به نحوی آلوده کرده اند بخورید، بدنتان در معرض آلودگی ناشی از آن ها قرار می گیرد و به احتمال زیاد دچار بیماری های گوارشی خواهید شد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. عرشیا

    بیمار سوسک چیه

    1. admin

      تو سایت توضیح دادیم
      https://afatkosh.com/

  2. مدینه حبیبی

    سلام ۵ مهرماه گاهی خونن ما ویلای هست ید.نه سوسگ بزرگ دیده میشه ولی خواب بودم ناگهان دیدم پشت دستم یه چیزی نیش زد چشمم را باز کردم شدیدم سوسک بزرگی ‌شت دستم نیش زد داد زدم شوهرم بردبیر.ن روتختیمو پیدا کرد کشت میشه بگین عوارضش چیه من چی کتم

    1. admin

      سلام
      https://afatkosh.com/page/sting-insect-knowledge
      این لینک را مطالعه کنید

  3. علی شابویی

    با سلام آنروز یه سوسک که در حال پریدن بود ماده مانند آب پرتاب کرد که روی پیشانی من خورد بعدا زود شستم و ضد عفونی کردم بعدا مشکل میشه آیا
    زا اصلا اون ماده چی بوده که پرتاب کرده

نابودی تخم سوسک
نابودی تخم سوسک برای ممانعت از هجوم سوسک

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره عوارض ناشی از مصرف کردن سهوی و غیر عامدانه تخم سوسک مطالبی را ارائه دهیم. همچنین به بررسی راهکارهایی جهت جلوگیری از هجوم سوسک ها از طریق نابودی تخم سوسک نیز می پردازیم. توصیه می کنیم برای آشنا شدن هر چه بیشتر با این موضوعات و آگاهی […]

اثر نور بر سوسک
بررسی اثر نور بر سوسک ها

آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟ | ۴ روش مؤثر برای حذف سوسک فقط کافی است یک سوسک را در خانه ببینید، همین یک سوسک آرامش را از شما سلب خواهد نمود. آنها موجوداتی مزاحم و منعطف هستند و بعد از تهاجم به یک فضا، کنترل و پاک‌سازی آنها از محیط کار بسیار سختی خواهد بود. […]

علائم وجود سوسک درخانه
علائم وجود سوسک در خانه

سوسک‌ ها موجودات مزاحمی هستند که نه فقط، وجود‌ آن ها به تنهایی مشکل ساز است و می توانند باعث آلوده کردن محیط خانه‌ شوند بلکه سوسک ها، ناقل بیماری های باکتریایی و ویروسی خطرناکی هستند که می توانند کشنده هم باشند. در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد […]

دلایل جذب سوسک به خانه شما
دلایل جذب سوسک به خانه شما

این آفات دوست دارند داخل خانه ها به همراه انسان ها زندگی کنند. زیرا بدین طریق در مکانی گرم بوده، از شکارچیان در امان مانده و به راحتی به آب و غذا دسترسی خواهند داشت.

چگونه سوسک کش خانگی بسازیم
چگونه سوسک کش خانگی بسازیم؟

در صورتی که مخالف استفاده از سموم شیمیایی از بین برنده آفات هستید؛ می توانید با استفاده از موادی که به راحتی در هر خانه ای پیدا می شوند، سم سوسک کش خودتان را بسازید.

سفارش سم از طریق: