برای ساخت سم سوسک خانگی مواد بسیاری در خانه وجود دارد. اما یکی از بهترین و بی خطرترین آن ها اسید بوریک است.

اسید بوریک دارای خواص منحصر به فردی است.
این ماده در بسیاری از صنایع کاربردهای فراوانی دارد. همچنین این ماده یک تمیز کننده خانگی مهم است و می توان از آن به عنوان یک ضد عفونی کننده نیز نام برد. برای کارایی بهتر در مورد این اسید بهتر است آن را با آب گرم مخلوط نمایید زیرا در آب گرم انحلال پذیری بیشتری دارد.

اسید بوریک، سم سوسک کش خانگی

اسید بوریک، سم سوسک کش خانگی

مشخصات اسید بوریک

اسید بوریک ماده ای سفید رنگ و بدون بو است که از بوراکس تهیه می شود.
این ماده یک اسید بسیار ضعیف بوده و شکل ظاهری آن به صورت بلورهای سوزنی شکل و سفید است.

” از بین بردن آفات را می توان با روش های متفاوتی انجام داد. روش های خانگی یا طبیعی و روش های شیمیایی. در بسیاری از موارد هم می توان تلفیقی از هر دو روش را به کار برد. اسید بوریک یک ماده تمیز کننده خانگی با اهمیت و پر کاربرد است. همچنین یکی از موادی است که می توان از آن ترکیب های مختلفی ساخته و از آن در جهت ریشه کن سازی سوسک ها استفاده کرد. “

ساخت انواع سم سوسک خانگی با اسید بوریک

محلول اسید بوریک و آرد

این ترکیب طبیعی برای کشتن سوسک را به راحتی می توانید در خانه مورد استفاده قرار دهید.
آرد، سوسک را جذب کرده و اسید بوریک آن ها را می کشد. در حین مخلوط کردن این محلول از دستکش استفاده کنید.
مواد لازم برای ساخت محلول اسید بوریک و آرد

  • ۱۲۰ گرم (یک فنجان) اسید بوریک
  • ۱۲۰ گرم (یک فنجان) آرد
  • مقداری آب

اسید بوریک و آرد را با هم ترکیب کنید. به اندازه کافی به آن آب اضافه کنید تا به شکل یک محلول در آید. اکنون شما به همین راحتی، یک محلول سوسک کش خانگی ساخته اید.

این سم سوسک کش به دست آمده را در ظرف های کوچک مثل کاسه بریزید و در جاهایی مانند پشت یخچال، گاز و کابینت ها که به احتمال زیاد سوسک ها در آنجا بیشتر رفت و آمد می کنند، قرار دهید. می توانید این محلول را خارج از خانه، در حیاط، هم قرار دهید. همچنین می توانید پنبه را به این محلول آغشته کرده و در نقاط مختلف جای گذاری کنید.

مخلوط اسید بوریک و پودر شکر

یکی دیگر از راه های طبیعی برای کشتن سوسک ها، مخلوط اسید بوریک با پودر شکر می باشد.
مواد لازم برای ساخت مخلوط سوسک کش

  • دو واحد اسید بوریک (۲۴۰ گرم اسید بوریک)
  • یک واحد پودر شکر (۱۲۰ گرم شکر)

توصیه می شود ۲ یا ۳ قطره روغن نعناع هم به محلول خود اضافه کنید.
این ترکیب را در اطراف مکان هایی که سوسک ها وجود دارند اعمال نمایید. همچنین می توانید با اضافه کردن آب، آن را رقیق کرده، پنبه را به محلول آغشته کنید و در نقاط مختلف خانه قرار دهید.

ترکیب اسید بوریک و شکر برای ساخت سم سوسک خانگی

<<< استفاده از اسید بوریک یک راه حل مناسب و طبیعی برای نابودی سوسک ها است >>>

با اینکه اسید بوریک برای انسان و حیوانات خانگی سمی نیست ولی می تواند باعث ایجاد خارش شود.
این ماده سوسک کش را در مکان هایی نگهداری کنید که بچه ها یا حیوانات خانگی با آن برخورد نداشته باشند. این سم سوسک را در مکان های زیر بپاشید:

  • زیر و پشت یخچال
  • زیر و پشت اجاق گاز
  • زیر و پشت ظرفشویی
  • زیر سینک
  • داخل شکاف های روی لبه کابینت ها
  • داخل انباری
  • حمام

اسید بوریک طبیعی و بوراکس

می توان پودر بوراکس را به عنوان یک جایگزین ساده برای اسید بوریک معرفی کرد.
بوراکس اغلب در خشکشویی ها به عنوان تقویت کننده شست و شو مورد استفاده قرار می گیرد. بعضی افراد بوراکس را با اسید بوریک اشتباه می گیرند. این دو ماده کاملاً متفاوت هستند. با این حال، هر دو آن ها سم کشنده بسیار خوبی برای سوسک ها هستند.

هنگامی که پودر بوراکس را به آرامی در نقاط پر رفت و آمد سوسک ها بپاشید، ذرات آن به پاهای سوسک می چسبد. از طریق تماس فیزیکی با ذرات بوراکس، پوشش خارجی بدن سوسک ها دچار خراش شده و موجب مرگ سوسک ها می شود. شما حتی می توانید اسید بوریک یا بوراکس را با آب و شکر مخلوط کرده و یک طعمه خانگی قوی برای کشتن سوسک ها ایجاد کنید.

با اسید بوریک تله سوسک کش درست کنید

یک بطری پلاستیکی را تمیز کرده و در لبه ی آن یک سوراخ ایجاد کنید. اگر این تله را در داخل خانه قرار می دهید چند سوراخ ایجاد کنید، ولی اگر خارج از خانه قرار می دهید یک سوراخ کافی است. می توانید از ظروف آب معدنی و یا نوشابه نیز استفاده کنید. در ظرفی دیگر ۱۲۰ گرم (یک فنجان) اسید بوریک را با ۱۲۰ گرم (یک فنجان) شکر مخلوط کرده و کمی آب، عسل، یا گوشت گاو به محلول اضافه کنید. محلول را به ظرف پلاستیکی که در ابتدا برش داده بودید اضافه کنید. ظرف را وارونه کنید تا سوراخ به سمت زمین باشد.

این تله را می توانید در هر مکانی که نیاز باشد قرار دهید.
سوسک ها به دنبال بوی طعمه از سوراخ ها وارد تله شده اما ساختار تله به شکلی است که نمی توانند از آن خارج شوند. به این ترتیب اسید بوریک موجود در محلول، به عنوان یک سم سوسک خانگی منحصر به فرد، موجب کشته شدن سوسک ها می شود.

ساخت تله با استفاده از طعمه و سم سوسک خانگی

ساخت طعمه سوسک با اسید بوریک

آیا می توان کاری کرد که سوسک ها موجب مرگ همدیگر شوند؟
بله این کار با ساخت طعمه سوسک امکان پذیر است.

قدرت تأثیر گذاری برخی طعمه ها وقتی با اسید بوریک ترکیب شوند بسیار زیاد است.
به همین دلیل طعمه های محبوب سوسک ها را به اسید بوریک آغشته کرده و سوسک ها را به سمت طعمه جذب می کنیم. سوسک ها از این طعمه های آغشته به اسید بوریک تغذیه کرده و حتی آن ها را به لانه هایشان می برند و در نتیجه سبب نابودی سوسک ها به صورت گسترده می شود. تأثیرات اسید بوریک حتی می تواند در فضولات سوسک ها هم باقی بماند و دیگر سوسک ها، به ویژه سوسک های نابالغ را، در اثر خوردن این فضولات از بین ببرد.

نکته مهم:
هنگام استفاده از اسید بوریک و پودر بوراکس از گردپاش های مناسب استفاده کنید تا بتوانید کوچک ترین درزها و شکاف ها را سمپاشی کنید.

اسید بوریک می تواند کارایی زیادی در از بین بردن سوسک ها داشته باشد.
نکته ای که در مورد این سوسک کش های خانگی باید در نظر گرفت این است که به زمان طولانی برای اثرگذاری قطعی نیاز دارد. برای خلاصی سریع از شر سوسک ها در تمام مراحل زندگی شان از تخم گرفته تا بلوغ، بهتر است از سم فوق العاده قوی سوسک کش ریپلزال بهره ببرید.

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. نصر

    سلام تشکر از راهنمایی شما من از این بسته های ۱۲ عددی که تو پاکت هست خریداری کردم نمیدانم کدام قسمتس را با ز کنم ؟؟؟ سوال دیگر پودر اسید بوریک را از کجا تهیه میشود تشکر

    1. admin

      درود بر شما

      با شماره هار درج شده در سایت در تماس باشید:
      https://suskkosh.ir/shop
      اسید بوریک موجود نداریم متاسفانه

      ولی بهترین نوع سم برای تمام گونه سوسک ها در سایت زیر موجود است:
      http://suskkosh.ir/

  2. رشید فدایی

    سلام خونه رو خراب کردند

نابودی تخم سوسک
نابودی تخم سوسک برای ممانعت از هجوم سوسک

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره عوارض ناشی از مصرف کردن سهوی و غیر عامدانه تخم سوسک مطالبی را ارائه دهیم. همچنین به بررسی راهکارهایی جهت جلوگیری از هجوم سوسک ها از طریق نابودی تخم سوسک نیز می پردازیم. توصیه می کنیم برای آشنا شدن هر چه بیشتر با این موضوعات و آگاهی […]

اثر نور بر سوسک
بررسی اثر نور بر سوسک ها

آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟ | ۴ روش مؤثر برای حذف سوسک فقط کافی است یک سوسک را در خانه ببینید، همین یک سوسک آرامش را از شما سلب خواهد نمود. آنها موجوداتی مزاحم و منعطف هستند و بعد از تهاجم به یک فضا، کنترل و پاک‌سازی آنها از محیط کار بسیار سختی خواهد بود. […]

علائم وجود سوسک درخانه
علائم وجود سوسک در خانه

سوسک‌ ها موجودات مزاحمی هستند که نه فقط، وجود‌ آن ها به تنهایی مشکل ساز است و می توانند باعث آلوده کردن محیط خانه‌ شوند بلکه سوسک ها، ناقل بیماری های باکتریایی و ویروسی خطرناکی هستند که می توانند کشنده هم باشند. در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد […]

دلایل جذب سوسک به خانه شما
دلایل جذب سوسک به خانه شما

این آفات دوست دارند داخل خانه ها به همراه انسان ها زندگی کنند. زیرا بدین طریق در مکانی گرم بوده، از شکارچیان در امان مانده و به راحتی به آب و غذا دسترسی خواهند داشت.

سفارش سم از طریق: