سوسک های حمام جزء شایع ترین آفات خانگی محسوب می شوند. سوسک ها از طریق سکونت در خانه ها به بهترین شرایط موجود برای زندگی و تولید مثل دست یافته اند. این شرایط از دلایل مهم جذب سوسک به خانه محسوب می شوند. شرایطی نظیر:

  • زندگی در مکان گرم و مرطوب
  • در امان ماندن از شکارچیان
  • دسترسی بسیار آسان به منابع غذایی و آب

به عبارت دیگر، سوسک ها فقط به دنبال یک مکان مناسب برای زنده ماندن هستند و خانه ما دقیقاً همان چیزی است که آن ها می‌خواهند.

مواد غذایی از مهم ترین دلایل جذب سوسک به خانه هستند

دلایل جذب سوسک به خانه

چه چیزی سوسک ها را به خانه جذب می کند؟

نکته ضروری این است که بدانید چه چیزی توجه این حشرات را جلب می کند و در طول زندگی مدام در جستجوی آن هستند. وجود تنها یکی از موارد مورد علاقه سوسک ها، به ویژه منابع غذایی، برای جذب سوسک ها به خانه کافی خواهد بود.

هنگامی که سوسک ها به یک خانه راه پیدا کنند و به تمام نیازهایشان در آن خانه دسترسی داشته باشند، جمعیت آن ها به سرعت افزایش پیدا می کند. اگر تهاجم سوسک به شکل صحیح کنترل و دفع نشود، در مدت زمان کوتاهی به جمعیتی غیر قابل کنترل تبدیل می شوند که فرآیند ریشه کن سازی و از بین بردن سوسک ها را سخت خواهد کرد.
سوسک ها در کنار این که از مواد غذایی موجود در خانه تغذیه می کنند، آلودگی هایی از خود باقی می گذارند که تهدیدی بزرگ برای سلامت انسان ها به شمار می آیند.

تعداد سوسک ها را کنترل کنید

بهترین راه دور نگه داشتن سوسک ها داشتن یک خانه تمیز است. اگر شما منبع غذا و آب را کاملاً از بین ببرید هیچ یک از آن ها را در اطراف نمی بینید. البته، باید واقع بین باشید، این کار غیر ممکن است. اما اجازه ندهید که این امر شما را از انجام عملیات مورد نیاز منع کند. شما هنوز هم می توانید با انجام دستورالعمل های زیر، دلایلی که سوسک ها به خانه شما جذب می شوند را کمتر کرده و کنترل کنید.

کاهش منابع آب

  • امکان دسترسی به منابع آب را برای سوسک ها کاهش دهید.
  • نشتی لوله ها را تعمیر کنید. این کار روشی بسیار خوب برای دفع تهاجم مورچه نیز هست.
  • تمام سطوح آشپزخانه، حمام و سینک ظرف شویی را هر شب خشک کنید.
  • تمام کف شور های آشپزخانه و حمام را شبانه پوشش دهید.
  • هر نوع نشتی را تعمیر کرده و آب نشت شده از آن را خشک کنید.
  • ظرف آب حیوانات خانگی را هر شب خالی کرده و خشک کنید.

نشت آب از لوله از دلایل جذب سوسک به خانه

کاهش منابع غذایی

  • دسترسی به مواد غذایی را برای سوسک ها سخت تر کنید.
  • در طول شب حتی یک ظرف کثیف هم باقی نگذارید.
  • غذاهای خود را داخل ظروف درب دار قرار دهید.
  • مواد غذایی خود را پوشش دهید.
  • خانه را تمیز و منظم نگه دارید.
  • روزانه سطح زمین را جارو کنید.
  • تمام زباله ها را داخل ظروف و سطل های درب دار قرار دهید.
  • در اسرع وقت زباله ها را از خانه خارج کنید.

محیط اطراف خانه را تمیز و مرتب نگه دارید

همانطور که از بین بردن تمام منابع غذایی و آب، کار سختی است، تمیز نگه داشتن همیشگی خانه هم کار ساده ای نیست. با این حال، اگر شما تمام این کارها را به بهترین نحو انجام دهید و نقاط پنهان شدن سوسک ها را برای آن ها نا امن کنید، نداشتن مکانی مناسب برای پنهان شدن، احساس امنیت را از سوسک ها می گیرد.

رایج ترین نقاط اختفای سوسک در خانه را در نظر بگیرید و سعی کنید آن محیط را از هر گونه مواد غذایی پاکسازی کنید. سوسک ها به مکان‌های گرم علاقه زیادی دارند. وسیله هایی که دارای منابع حرارتی هستند را هر چند وقت یکبار تمیز کنید. وسایلی نظیر:

  • اجاق گاز
  • یخچال و فریزر
  • انواع وسایل گرمایشی
  • توستر
  • مایکرویو

از بین بردن سوسک با سموم و تله

سموم تخصصی سوسک کش

استفاده از سم سوسک کش تضمینی ریپلزال سریعترین راهی است که شما را به نتیجه دلخواه خواهد رساند.
این سم قوی به محض استفاده، روی سوسک تأثیر گذاشته و در عرض چند دقیقه آن ها را می کشد.

دو مکان مهمی که باید سمپاشی شوند عبارتند از:

  • شکاف ها
  • سطوح اشیاء

سمپاشی یا سموم تخصصی بهترین و سریعترین راه از بین بردن سوسک

دافع های الکترونیکی سوسک

برای از بین بردن سوسک می توانید از دافع های الکترونیکی نیز استفاده کنید. این دستگاه را در مکان هایی که سوسک ها بیشتر تجمع می‌یابند، مانند آشپزخانه و حمام، قرار دهید. تولید کنندگان این دستگاه توصیه می کنند دو یا سه دستگاه تهیه شود اما نتایج نشان می دهد که استفاده از این دستگاه‌ها در از بین بردن سوسک ها مؤثر نبوده است. استفاده از این دستگاه ها فقط هزینه های شما را در فرآیند از بین بردن سوسک ها بیشتر خواهد کرد.

تأثیر شناخت گونه سوسک‌ بر انتخاب نوع طعمه گذاری

شناخت گونه سوسک، سرعت عمل شما را در پروسه نابودی سوسک بیشتر خواهد کرد.
گونه های مختلف سوسک، علایق متفاوتی در انتخاب مکان دارند. حتی جالب است بدانید اگر بخواهید برای سوسک ها طعمه گذاری کنید، نوع طعمه هم برای هر گونه سوسک متفاوت است. برای از بین بردن سوسک های آلمانی بهتر است از طعمه های ژل مانند استفاده شود در حالی که برای سوسک آمریکایی اولویت در استفاده از طعمه های جامد است.

با اطلاع از مشخصات شایع ترین سوسک های خانگی مثل نحوه تولید مثل، تعداد تخم های هر گونه، اندازه و رنگ سوسک، ریشه کن سازی سوسک ها قطعاً سریعتر خواهد بود. هرچه بیشتر در مورد آنچه که با آن برخورد دارید آگاهی داشته باشید، شانس بیشتری در مقابله با آن‌ها خواهید داشت.

ساده ترین راه برای تعیین گونه سوسک این است که تنها چند عدد از آن ها را به دام بیندازید.
برای این کار بهتر است از تله های چسبی استفاده کنید.

برای سرعت بخشیدن در به دام انداختن سوسک ها برای شناسایی نوع آن ها، بهتر است در وسط تله مقداری طعمه قرار دهید.
طعمه ها سوسک ها را به راحتی جذب خواهند کرد.

تشخیص بهترین مکان برای قراردادن تله سوسک تأثیر زیادی در به دام انداختن آن ها دارد. فقط در نظر گرفتن یک مکان تصادفی نتیجه خوبی نخواهد داشت. تعدادی از تله ها را در نزدیکی جاهایی که سوسک ها بیشتر ترجیح می دهند در آنجا پنهان شوند، مانند شکاف ها و پایه های وسایل، جاسازی کنید.

راه های شناخت گونه سوسک

بعد از این که تعدادی از سوسک ها را به دام انداختید، با توجه به مشخصات ظاهری سوسک ها و مراجعه به مقالات موجود در این زمینه، ویژگی ها و مواد غذایی مورد علاقه آن ها را شناسایی کنید. این ساده ترین روش تشخیص گونه سوسکی است به خانه شما را مورد تهاجم قرار داده است.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. یداله حسینی

    یک سم برای دفع سوسک مخوام

  2. امیرعلی سلطانی

    عالی بود.ممنون

نابودی تخم سوسک
نابودی تخم سوسک برای ممانعت از هجوم سوسک

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره عوارض ناشی از مصرف کردن سهوی و غیر عامدانه تخم سوسک مطالبی را ارائه دهیم. همچنین به بررسی راهکارهایی جهت جلوگیری از هجوم سوسک ها از طریق نابودی تخم سوسک نیز می پردازیم. توصیه می کنیم برای آشنا شدن هر چه بیشتر با این موضوعات و آگاهی […]

اثر نور بر سوسک
بررسی اثر نور بر سوسک ها

آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟ | ۴ روش مؤثر برای حذف سوسک فقط کافی است یک سوسک را در خانه ببینید، همین یک سوسک آرامش را از شما سلب خواهد نمود. آنها موجوداتی مزاحم و منعطف هستند و بعد از تهاجم به یک فضا، کنترل و پاک‌سازی آنها از محیط کار بسیار سختی خواهد بود. […]

علائم وجود سوسک درخانه
علائم وجود سوسک در خانه

سوسک‌ ها موجودات مزاحمی هستند که نه فقط، وجود‌ آن ها به تنهایی مشکل ساز است و می توانند باعث آلوده کردن محیط خانه‌ شوند بلکه سوسک ها، ناقل بیماری های باکتریایی و ویروسی خطرناکی هستند که می توانند کشنده هم باشند. در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد […]

چگونه سوسک کش خانگی بسازیم
چگونه سوسک کش خانگی بسازیم؟

در صورتی که مخالف استفاده از سموم شیمیایی از بین برنده آفات هستید؛ می توانید با استفاده از موادی که به راحتی در هر خانه ای پیدا می شوند، سم سوسک کش خودتان را بسازید.

سفارش سم از طریق: