” احتمالا شما هم فکر می کنید که سوسک ها موجودات چندش آوری هستند. آن ها باعث انتقال پاتوژن هایی می شوند که می توانند بیماری ها را منتقل نمایند. وقتی شما نیمه های شب به دستشویی یا حمام می روید ، به نظر می رسد که آن ها مخفیانه حرکت کرده و به شما نزدیک می شوند. دیدن آن ها اصلا خوشایند نیست. اما یکی از چیزهایی که بدتر از یافتن سوسک در خانه است این است که یکی از آن ها را ببینید و بدانید که بقیه آن ها در خانه شما مخفی شده اند. تعدادی از رایجترین نقاط اختفای سوسک در خانه در این مقاله بیان شده تا با استفاده از آن بتوانید از تهاجم سوسک ها به خانه خود پیشگیری نمایید. “

سوسک ها، آکروبات های دنیای حشرات هستند.
آنان قادر به خم کردن، کج کردن و چلاندن بدن خود هستند تا بتوانند داخل ترک ها، شکاف ها و سوراخ های ریز جا گرفته و از آن ها عبور کنند و اگر هوشیار و مراقب نباشید می توانند به راحتی در خانه تان لانه سازی کنند.

در این مقاله می خواهیم به شما، در یافتن سوسک در خانه کمک کنیم.

بهترین نقاط برای اختفای سوسک در منازل

۱. لوازم خانگی

از جمله مناسبترین مکان های زندگی سوسک ها، داخل لوازم خانگی است.

  • مبل
  • کاناپه
  • تخت خواب
  • کمد لباس ها
  • لوازم خانگی گرمایشی
  • و ….

از جمله مکان هایی هستند که همواره مورد تهاجم سوسک ها قرار می گیرند.

برای سوسک ها نیز، تماشای فیلم در هنگام شب و بر روی کاناپه، به اندازه شما لذت بخش است! به خصوص، هنگامی که ذرات چیپس، یا مقداری از آبمیوه یا نوشابه شیرین خود را بر روی کوسن ها و مبل ها می ریزید. شکاف ها و ترک های تیره رنگ در مبلمان برای این حشرات جذاب بوده و پناهگاهی امن برای آنان فراهم می کنند که بتوانند به راحتی در آن تخم گذاری کنند. پس لازم است که مبلمان جدید و یا قدیمی خود را از لحاظ وجود این تخم ها بررسی و به طور مرتب آن ها را جارو کنید. و یا از روش های موثر دیگری برای از بین بردن تخم سوسک استفاده کنید.

یافتن سوسک در خانه

۲. پنهان شدن سوسک در سقف

ممکن است خیلی اوقات به سقف و سایر بخش های بالایی خانه توجه نکنید؛ اما بهتر است بدانید که سوسک ها ممکن است درست در بالای سرتان باشند! سوسک ها از بودن در گوشه های سقف لذت می برند و ممکن است به محض روشن شدن چراغ ها به سرعت به داخل یک سوراخ یا ترک در مجاورتشان دویده و در آنجا پنهان شوند. پس لازم است سقف ها را از لحاظ وجود ترک ها و شکاف ها کنترل و این نواحی را مسدود کرده و بپوشانید تا سوسک ها را از آنجا دور نگه دارید.

۳. حمام و سرویس بهداشتی

یکی دیگر از مناطق مورد علاقه سوسک های خانگی، حمام و سرویس های بهداشتی می باشد؛ بیشتر به خاطر آنکه این آفات، در این ناحیه، دسترسی فراوان و راحت به رطوبت و لوله ها دارند. با وجود آنکه سوسک ها، در حمام، به منابع غذایی انسان ها دسترسی ندارند، اما می توانند به منابع غذایی دیگری دست یابند. مانند دستمال توالت و حتی پوست و موهای ریخته شده، که همگی وعده های غذایی بسیار خوبی برای این حشرات مزاحم به شمار می روند.

منابع غذایی و رطوبت در حمام و سرویس بهداشتی برای سوسک مهیاست

۴. لوازم خانگی پناهگاهی برای سوسک ها

لوازم خانگی که از خود گرما تولید می‌کنند برای پنهان شدن سوسک‌ها ایده آل هستند.

برخی از این لوازم عبارتند از:

  1. یخچال
  2. اجاق گاز
  3. فر
  4. مایکروفر
  5. تستر
  6. بخاری

نه تنها لوازم بزرگ چون یخچال ها و اجاق گازها، شبکه ای از نقاط تاریک برای پنهان شدن این آفات فراهم می آورند، بلکه دستگاه های کوچکتر مانند مایکروفر و توستر نیز، از رایجترین نقاط اختفای سوسک ها هستند و برای یافتن سوسک در خانه باید مورد بررسی قرار بگیرند.

۵. کابینت ها

کابینت های آشپزخانه و انبار نگهداری مواد غذایی، یک معدن طلایی برای سوسک ها می باشند. آنان حتی به کوچکترین خرده های نان و سایر مواد غذایی جذب شده و عاشق این فضاهای تاریک هستند. پس لازم است که مواد غذایی را در ظروفی با درب محکم، نگهداری و کابینت ها و انبار مواد غذایی را به طور منظم تمیز نمایید.

آشپزخانه محیط مناسبی برای مخفی شدن و تولید مثل سوسک هاست

۶. یافتن سوسک در لوازم الکترونیکی

بسیاری از مردم، لوازم برقی خود را زیاد تمیز نمی کنند؛ به ویژه وقتی در کنار آن، چیزی می خورند؛ مانند وقتی که پشت سیستم کامپیوتر نشسته و در حال خوردن غذا و امثال آن هستید. ریخته شدن خرده های نان یا مواد غذایی در اطراف کامپیوتر یا داخل شکاف های کیبورد، هدیه ای با ارزش برای سوسک هایی است که به دنبال غذا هستند. این نواحی را نیز تمیز نگه دارید.

۷. لوله ها

سوسک ها، محیط های تاریک و مرطوب را دوست دارند.
این مناطق، علاوه بر تامین منابع آب مورد نیاز سوسک ها، شرایطی ایده آل برای رشد کپک ها فراهم می آورند. سوسک ها به خوردن این کپک ها علاقه دارند. به طور حتم، تمام این مخفیگاه ها که رایجترین نقاط برای اختفای سوسک ها هستند، پر از سوسک بوده و بهترین مکان، برای از بین بردن آن ها محسوب می شود؛ و با استفاده از سم قوی سوسک کش ریپلزال می توان، به یکباره تمامی سوسک ها و تخم هایشان را از بین برد.

 

 

 

نظر خود را بنویسید

چرخه زندگی سوسک های خانگی
سیکل زندگی سوسک های خانگی

مشاهده سوسک ها در خانه به یک امر عادی تبدیل شده است. انواع مختلفی از سوسک ها وجود دارد و می توانند مدت زمان زیادی در خانه شما زندگی کنند. سیکل زندگی سوسک ها بسته به گونه آن ها…

همه چیز در مورد تخم سوسک
همه چیز در مورد تخم سوسک

دیدن یک یا دو سوسک در خانه ممکن است چندان نگران کننده نباشد، ولی یافتن تخم های آن ها نشان قطعی تهاجم سوسک ها است. سوسک ماده، کپسول های تخم را تولید می کند که…

راه های از بین بردن تخم سوسک
راه های از بین بردن تخم سوسک

از بین بردن تخم های سوسک، کار ساده ای نیست و در اصل، یکی از کارهای سخت، در پروسه از بین بردن سوسک ها، کشتن و از بین بردن تخم های سوسک است. چون آن ها همانند سوسک ها…

نقش سوسک در ایجاد حملات آسم
نقش سوسک در ایجاد حملات آسم

دلایل زیادی برای ابتلاء به بیماری های تنفسی وجود دارد. یکی از بیماری های شایع تنفسی، آسم است که بر اثر آلرژی، عفونت و یا آلودگی ایجاد می شود. شاید فکرش را هم نکنید اما سوسک ها …

سفارش سم از طریق: