سوسک ها حشراتی هستند که خواه و ناخواه در خانه پیدا می شوند. در صورت عدم دسترسی به سم سوسک استاندارد و یا در صورتی که نمی خواهید از سموم صنعتی غیر مجاز یا اسپری های حشره کش که حاوی مواد شیمیایی خطرناک و مضر برای سلامتی افراد خانواده و یا حیوانات خانگی هستند، استفاده کنید، می توانید با استفاده از برخی روش های طبیعی و مواد در دسترس، سوسک کش خانگی بسازید و از شر این آفات خلاص شوید.

” در صورتی که مخالف استفاده از سموم شیمیایی از بین برنده آفات هستید؛ می توانید با استفاده از موادی که به راحتی در هر خانه ای پیدا می شوند، سم سوسک کش خودتان را بسازید. مهمترین نکته در رابطه با این سموم دست ساز، عاری بودن آن ها از هر گونه مواد شیمیایی مضر است. “

در ادامه لیستی از سوسک کش های خانگی مؤثر و بی‌فایده‌ آورده شده است.

با دقت در این لیست می‌توانید بهترین سم سوسک کش خانگی را انتخاب کنید.

لیست سوسک کش های خانگی

در ساخت اغلب سوسک کش های خانگی از مواد با دسترسی آسان و ارزان استفاده می شود.
برخی از این مواد عبارتند از:

  1. جوش شیرین
  2. شکر
  3. اسانس های گیاهی
  4. وازلین
  5. قوه
  6. خاک دیاتومه
  7. سرکه
  8. و غیره

سم شماره یک >>

مخلوط جوش شیرین و شکر

ساخت سوسک کش خانگی

یکی از راهکارهای ساده برای نابودی سوسک ها، استفاده از مخلوط جوش شیرین و شکر است.

شکر، حشرات را جذب کرده و جوش شیرین آن ها را می کشد.

برای ساخت این سم سوسک خانگی مؤثر، یک فنجان شکر را با یک فنجان جوش شیرین، که معادل با ۱۲۰ گرم شکر و ۱۲۰ گرم جوش شیرین است، مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را، در ظرف های کوچک بریزید. این ظرف های حاوی سم دست ساز را، در جاهایی که امکان دارد سوسک ها آن جا رفت و آمد داشته باشند، قرار دهید. همچنین می توانید کنار مخلوط مورد نظر، یک ظرف کوچک محتوی آب نیز قرار دهید. زیرا آب باعث می شود، جوش شیرین تاثیر خود را سریع تر نشان دهد. محلول را زیر یخچال، داخل کابینت و یا در نزدیکی ورودی آشپزخانه قرار دهید.

اگر به سموم سوسک کش استاندارد دسترسی ندارید؛ می توانید سم سوسک کش خانگی بسازید!

سوسک کش خانگی شماره ۲ >>

مخلوطی از انواع روغن های طبیعی

استفاده از برخی روغن های طبیعی می تواند گزینه خوبی برای جلوگیری از ورود سوسک ها به خانه شما باشد. کافی است یک روغن طبیعی را انتخاب کنید و چند قطره از آن روی تکه ای از پنبه بریزید. سپس تمام نقاطی که احتمال دارد سوسک ها از آنجا وارد خانه تان شوند را، با استفاده از پنبه های روغنی، آغشته به روغن کنید. برای دریافت بهترین نتیجه می توانید هم زمان از چند نوع روغن طبیعی استفاده کنید.

چند روغن طبیعی که می تواند برای فراری دادن سوسک ها از خانه تان مفید باشند عبارتند از: روغن نعناع، روغن درخت چای، روغن لیمو، روغن پرتقال و روغن گل میخک.

روغن میخک، کشنده ای بسیار قوی برای سوسک ها می باشد. همچنین می توانید این روغن را با مواد دیگر مخلوط کنید. ۶۰ میلی گرم آب (۱/۴ فنجان) ، ۱۵ قطره روغن طبیعی نعناع، ۱۵ قطره روغن درخت چای و ۱ تا ۳ قطره روغن میخک را مخلوط کرده در داخل یک بطری اسپری بریزید. از این اسپری می توانید در هر جایی که سوسک ها به چشم می خورند، مثلا اطراف درهای ورودی خانه ، استفاده کنید. اگر می خواهید از این اسپری در محیط هایی که غذا می خورید مثل آشپزخانه و حتی روی میز غذا خوری استفاده کنید، بهتر است از افزودن روغن درخت چای به محلول خود خودداری کنید.

ساخت سوسک کش خانگی با اسانس های گیاهی

سم شماره ۳ >>

دانه یا پودر قهوه

استفاده از قهوه، چه مرطوب چه خشک، یکی دیگر روش های طبیعی برای مقابله با سوسک ها است. قهوه هم مانند برگ بو، هیچ تاثیری در نابودی سوسک ها ندارد. تنها “دافع سوسک ها” می باشد. برای کشتن سوسک ها، لازم است در کنار به کار بردن روش های دافع، از سموم کارآمد هم استفاده نمایید.

سم شماره ۴ >>

اسپری سوسک کش قوی دست ساز

یک واحد آب (مثلاً یک فنجان) را با همان مقدار الکل مخلوط کرده و یک واحد روغن زیتون یا سرکه سفید به محلول اضافه کنید. مخلوط به دست آمده را در یک بطری اسپری بریزید. هرگاه در محلی سوسکی مشاهده کردید می توانید محلول را روی آن اسپری کنید. نحوه عملکرد این سوسک کش خانگی به این شکل است که، بدن سوسک ها را پوشانده و مانع تنفس آن ها می شود و در نهایت آن ها را می کشد.

سم شماره ۵ >>

خاک دیاتومه غیر سمی

یک روش کاملاً طبیعی و غیر سمی برای نابودی سوسک ها، استفاده از خاک دیاتومه ‎ی غیر سمی است. این ماده برای کسانی که به دنبال یافتن روشی غیر سمی اما قوی برای نابودی سوسک ها هستند، بسیار مناسب و کارآمد خواهد بود.

نکته مهم: هنگام استفاده از خاک دیاتومه از گردپاش های مناسب استفاده کنید تا بتوانید کوچکترین درزها و شکاف ها را سمپاشی کنید.

ساخت سوسک کش با خاک دیاتومه

سم شماره ۶ >>

سوسک کش وازلینی

شما می توانید با وازلین، تله ای بدون سم برای سوسک ها تهیه کنید.

ژل وازلین را داخل یک ظرف بمالید و مقداری شکر یا آرد روی آن بریزید تا حشرات را جذب کند. این ظرف ها را در هر جایی که احتمال دارد سوسک ها آن جا زندگی وجود دارد، قرار دهید. در این روش، باید به صورت دوره ای داخل ظروف وازلینی را از حشرات مرده خالی کرده و دوباره داخل آن را به ژل آغشته کنید.

سم سوسک کش شماره ۷ >>

تعدیل کننده رشد حشرات

تعدیل کننده های رشد حشرات، روشی بسیار موثر برای کنترل جمعیت سوسک ها هستند و در مواقع ضروری نتایج فوق العاده ای دارند. این مواد، هورمون های مصنوعی هستند که رشد سوسک ها را متوقف می کنند. تعدیل کننده های رشد، سوسک ها را نمی کشند، بلکه مانع به بلوغ رسیدن سوسک ها شده و از هچ تخم های آن ها جلوگیری می کنند.

سم شماره ۸ >>

برگ بو

حتماً تا به حال شنیده اید که، برگ بو یک دافع طبیعی برای حشرات و سوسک ها است.
این برگ ها، هیچ نقشی در کشتن سوسک ها ندارند. بنا به باور عموم، به علت این که حشرات از بوی برگ بو بدشان می آید، از خود برگ ها و مکان هایی که بوی این برگ ها را داشته باشد نیز دوری می کنند.

استفاده از “برگ بو” به عنوان دفع کننده سوسک ها آسان است.
فقط کافی است برگ های تازه یا خشک را در جاهایی که دوست دارید سوسک ها از آن دوری کنند، قرار دهید.

سوسک کش خانگی

سم  سوسک کش شماره ۹ >>

آب صابون

اگر شما مخالف استفاده از اسپری های حشره کش هستید، می توانید از آب صابون استفاده کنید. در رابطه با میزان اثربخشی این روش در مبارزه با سوسک ها، عقاید مختلفی بیان شده است. برخی می گویند که این روش برای از بین بردن سوسک‌ها موثر است و برخی می گویند هیچ تاثیری ندارد.

در هر صورت برای مطمئن شدن از نتیجه، باید یک بار آب صابون را امتحان کنید.

سم شماره ۱۰ >>

نرم کننده لباس

بنا به اظهارات بسیاری از افرادی که از از نرم کننده لباس برای از بین بردن سوسک ها استفاده کرده اند، این روش هیچ تاثیری در کشتن یا دور کردن سوسک ها ندارد. پس بهتر است از نرم کننده های لباس تنها برای شست و شوی لباس های خود استفاده کنید نه به عنوان سم سوسک کش خانگی!

سوسک کش خانگی شماره ۱۱ >>

خیار

استفاده از خیار برای مقابله با سوسک ها، کلاً یک افسانه است.
خیار به غیر از تأمین مواد غذایی برای سوسک ها، هیچ عملکرد دیگری ندارد.

با قرار دادن قطعات خیار در اطراف، فقط برای سوسک ها یک غذای در دسترس و جاذب فراهم خواهید کرد.

باوجودی که روش های خانگی گاهی برای مقابل با آلودگی های خفیف سوسک هاجوابگو هستند، در تهاجم گسترده این حشرات فایده چندانی ندارند. همچنین نتیجه دهی این روش ها در طولانی مدت مشخص می شود. در صورتی که با تهاجم گسترده سوسک ها مواجه هستید و می خواهید به سرعت این آفات مزاحم را از زندگیتان حذف کنید بهترین راه استفاده از سم ضد سوسک و تخم سوسک ریپلزال است.

 

 

نظر خود را بنویسید

  1. عسگری

    دوست عزیز واقعا خسته شدیم فقط آشپزخانه سوسک دا یم.کابینتی.سایز ریز. لطفا راهنمایی کنید.ممنون

    1. admin

      سلام، وقت بخیر
      تو تلگرام یا واتس آپ پیغام بدید
      راهنماییتون میکنیم.

  2. ۰۰۰۰

    به خدا آشپزخانه ما خیلی کثیف هست به من کمک کنید

  3. شهرآبادی

    سلام واقعا خسته شدم از شر این موجود موذی همه جا هستند داخل کابینت بیرون همه اندازه ای هم هست چکار کنم چه سمی بزنم

نابودی تخم سوسک
نابودی تخم سوسک برای ممانعت از هجوم سوسک

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره عوارض ناشی از مصرف کردن سهوی و غیر عامدانه تخم سوسک مطالبی را ارائه دهیم. همچنین به بررسی راهکارهایی جهت جلوگیری از هجوم سوسک ها از طریق نابودی تخم سوسک نیز می پردازیم. توصیه می کنیم برای آشنا شدن هر چه بیشتر با این موضوعات و آگاهی […]

اثر نور بر سوسک
بررسی اثر نور بر سوسک ها

آیا سوسک‌ها جذب نور می‌شوند؟ | ۴ روش مؤثر برای حذف سوسک فقط کافی است یک سوسک را در خانه ببینید، همین یک سوسک آرامش را از شما سلب خواهد نمود. آنها موجوداتی مزاحم و منعطف هستند و بعد از تهاجم به یک فضا، کنترل و پاک‌سازی آنها از محیط کار بسیار سختی خواهد بود. […]

علائم وجود سوسک درخانه
علائم وجود سوسک در خانه

سوسک‌ ها موجودات مزاحمی هستند که نه فقط، وجود‌ آن ها به تنهایی مشکل ساز است و می توانند باعث آلوده کردن محیط خانه‌ شوند بلکه سوسک ها، ناقل بیماری های باکتریایی و ویروسی خطرناکی هستند که می توانند کشنده هم باشند. در‌ این مطلب مهمترین علائم وجود سوسک در خانه را بررسی خواهیم کرد […]

دلایل جذب سوسک به خانه شما
دلایل جذب سوسک به خانه شما

این آفات دوست دارند داخل خانه ها به همراه انسان ها زندگی کنند. زیرا بدین طریق در مکانی گرم بوده، از شکارچیان در امان مانده و به راحتی به آب و غذا دسترسی خواهند داشت.

سفارش سم از طریق: